Klantadviseur

Vacature gesloten

Klantadviseur

Woonpartners Helmond

Wat is vereist?

  • Minimaal mbo werk- en denkniveau
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Sterke sociale en communicatieve vaardigheden

Wat krijg je?

  • €2.831 - €3.438 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 32 tot 36-urige werkweek
  • 26 vakantiedagen (o.b.v. 36 uur)
  • Individueel loopbaanontwikkelingsbudget
  • Laptop, telefoon en thuiswerkmogelijkheden
  • Eindejaarsgratificatie, bijdrage sportabonnement, vergoeding woon-werkverkeer, fietsplan en NS Business Card

Wat doe je?

  • 40% Bezoekers en huurders te woord staan achter de balie
  • 40% Telefonische vragen en klachten beantwoorden
  • 10% Verwerken van huuropzeggingen, inwonersverklaringen e.d.
  • 10% Vragen via de mail beantwoorden

Stel direct een vraag

Vacature

Als Klantadviseur bij Woonpartners ben je het eerste aanspreekpunt voor huurders, woningzoekenden en bezoekers van het kantoor van Woonpartners. Je hebt afwisselend diensten waarbij je achter de balie staat en diensten waarbij je de telefoon aanneemt. Achter de balie heet je de bezoekers van het kantoor van Woonpartners welkom. Soms zijn dit mensen die een afspraak hebben bij een van je collega’s, meestal zijn het huurders of woningzoekenden met vragen. Vaak zijn dit kwesties die je direct voor ze kunt oplossen, bijvoorbeeld wanneer ze een defecte toegangspas of defecte handzender van de parkeergarage hebben. Ook komen nieuwe huurders aan de balie om de sleutel van hun nieuwe woning op te halen. Je staat als gastvrouw/gastheer iedere bezoeker te woord.

Aan de telefoon krijg je diverse vragen binnen, van huuropzeggingen tot inwonersverklaringen en soms ook klachten. Je kunt veel vragen zelf beantwoorden en als je dit niet kunt, verbind je ze door naar de juiste collega. Waar nodig steek je ook wat meer onderzoekswerk in het beantwoorden van een vraag, bijvoorbeeld als de juiste collega niet direct bereikbaar is. Huuropzeggingen en andere administratieve zaken voer je direct juist in het systeem door.

Tussendoor lees je inkomende mails door en onderneem je de juiste acties om de vragen die hier binnenkomen te beantwoorden. Je hebt kortom een erg afwisselende baan, waarbij geen dag hetzelfde is.

Je bent werkzaam in team Welkom, samen met acht andere Klantadviseurs, onder leiding van een Teamleider. Daarnaast heb je ook veel contact met alle andere collega’s binnen Woonpartners, met name je collega’s van het verhuurteam.

Iedereen die bij Woonpartners in dienst treedt wordt gevraagd om een geldige Verklaring Omtrent Gedrag. De aanvraag wordt door Woonpartners verzorgd.

Als je het leuk vindt om veel contact te hebben met verschillende mensen, waarbij je een gastvrije rol hebt en je er de uitdaging in ziet om huurders met klachten weer blij te maken, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Klantadviseur

Op een leuke werkdag heb je leuk contact met blije huurders en woningzoekenden, aan het einde van de dag heb je veel vragen kunnen beantwoorden en voel je dat je echt iets hebt kunnen betekenen.

Op een minder leuke werkdag word je tijdens de telefonische dienst uitgescholden door een boze huurder. Gelukkig weet je hoe je hiermee om moet gaan en zie je er de uitdaging in om de huurder weer te kalmeren.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Telefonische dienst
    • Baliedienst
    • Lunch
    • Telefonische dienst
    • Baliedienst
    • Vraagstuk uitzoeken

Voorbeeld uit de praktijk

Er staat een huurder voor de balie die geërgerd is omdat zijn handzender voor de parkeergarage het niet meer doet. Wat doe je?

Het repareren van een handzender is een simpele klus, want deze kun je aan de balie direct opnieuw inlezen. Terwijl je dit doet, maak je een praatje met de huurder en toon je begrip voor zijn irritatie. Het kan soms gebeuren dat huurders boos of geërgerd bij je komen, maar gelukkig lukt het vaak om, met een glimlach of wat extra aandacht en een praatje, de huurder weer te kalmeren. Uiteindelijk verlaat de huurder jouw balie na een kort praatje toch nog met een glimlach en een goedwerkende handzender.

Groeipad

Binnen deze rol is er geen vastomlijnd groeipad. Het groeipad is mede afhankelijk van de ontwikkelmogelijkheden van de medewerker en de eigen wensen hierin. Woonpartners biedt elke werknemer een ontwikkelingsbudget aan. In overleg met je leidinggevende wordt een eventuele vervolgstap besproken.

Klantadviseur

Werken bij Woonpartners

Woonpartners werkt samen met partners en bewoners aan betaalbare en duurzame woningen in hechte wijken. We verhuren ruim 7.500 woningen in Helmond en bieden huurders een thuis in hun eigen straat en buurt. Dit is meer dan alleen een huis. Deze opgave pakt Woonpartners op vanuit een zakelijk en sociaal oogpunt. Bij Woonpartners werken daarom professionals die op een betrouwbare, verrassende en verbindende manier hun bijdrage leveren. Geen dag is hetzelfde en er is alle ruimte voor creativiteit, samenwerken en eigen initiatief.

  • Kantoor in Helmond
  • 90 werknemers
  • 53% / 47%
  • Gemiddelde leeftijd 47 jaar
  • Informeel, representatief
  • Hybride werken

Collega's

Albert Noorlander - Adviseur I&A

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Woonpartners wil nog meer inzetten op digitalisering. Dit doen we samen met partners en collega's om onze huurders nog beter en sneller van dienst te kunnen zijn. Hier wil ik graag vanuit mijn kennis en ervaring aan bijdragen om dit voor elkaar te krijgen.

Wat was je vorige baan?
ICT medewerker - Standvast Wonen.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten, lezen, met vrienden een terrasje pakken.

Dennis Verberne - Projectcoördinator Vastgoedbeheer

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bezig zijn met maatschappelijke doelen en de samenwerking tussen verschillende teams in een dynamische organisatie, daar krijg ik energie van!

Wat heb je gestudeerd?
Bouwtechnische Bedrijfskunde aan Avans Hogeschool.

Wat doe je in je vrije tijd?
Muziek, voetbal en een feestje met vrienden.

Ursula Custers - Medewerker Grootboek & Verslaglegging

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Vanuit mijn opleiding heb ik altijd affiniteit met vastgoed gehad. Na diverse functies in de commerciele sector wilde ik mij graag verdiepen in de maatschappelijke sector. Toen er een functie vrij kwam bij Woonpartners heb ik meteen gesolliciteerd en toen ging het heel snel! De beste beslissing ever...

Wat was je vorige baan?
Accountmanager VvE beheer.

Wat doe je in je vrije tijd?
Leuke activiteiten ondernemen met mijn gezin, vrienden & vriendinnen, lezen, wandelen en koken/bakken.

Huub Niessen - Buurtbeheerder

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor heb ik altijd werk gehad waarbij “de mens” centraal staat. De combinatie van sociaal beheer, het samenwerken met wijkbewoners en netwerkpartners maakte mij direct enthousiast om te solliciteren. Het feit dat ik veel “buiten” ben, vind ik fantastisch.

Wat was je vorige baan?
Pedagogisch Medewerker Thuislozenzorg.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik houd van wandelen, klussen en muziek luisteren.

Wendy van Frederici - Wijkadviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben in januari 2019 via een detacheringsopdracht bij Woonpartners binnen gekomen. Gedurende dat jaar heeft Woonpartners gevraagd of ik wilde blijven. Vanaf december 2019 ben ik in vaste dienst bij Woonpartners.

Wat was je vorige baan?
Adviseur woningcorporaties. Ik werd door woningcorporaties ingehuurd voor tijdelijke opdrachten.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik heb een passie voor turnen. Ik beoefen het zelf niet meer, maar ik sta 's nachts graag op om een WK te kijken.

Antoinette van den Boogaard - Woonmakelaar

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik werk al ruim 40 jaar bij dit bedrijf. Vooral het sociale, het omgaan met mensen, iets voor ze kunnen betekenen, trok me aan. Dit is nog steeds wat het werken bij Woonpartners voor mij zo leuk maakt!

Wat was je vorige baan?
Ik werk nog altijd bij mijn eerste werkgever.

Wat doe je in je vrije tijd?
Golfen, wandelen en gezellig met vrienden kletsen en borrelen

Rachid Amara - Klantadviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik kwam na een heftig auto-ongeluk, in het kader van een reïntegratieproject binnen bij Woonpartners. Ik kwam uit een commerciële functie, maar voel me hier helemaal op mijn plaats in mijn huidige dienstverlenende rol. Het is fijn om de bewoners een luisterend oor te kunnen bieden.

Wat was je vorige baan?
Commercieel medewerker buitendienst.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik houd van wandelen, voetbal kijken, stedentrips en netflix.

Sollicitatieproces

Eerste gesprek (19 januari in de ochtend)
Tweede gesprek (23 januari in de ochtend)
Aanbod
Je hebt de baan!

Interessante baan?