Financieel Medewerker Servicekosten

Vacature gesloten

Financieel Medewerker Servicekosten

Woonpartners Helmond

Wat is vereist?

  • Mbo+ werk- en denkniveau
  • Goed met systemen kunnen werken
  • Je bent goed met cijfers en je kunt goed communiceren
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Servicegericht, accuraat en goed in samenwerken

Wat krijg je?

  • €3.114 - €3.892 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 32 tot 36-urige werkweek
  • 26 vakantiedagen
  • Individueel loopbaanontwikkelingsbudget
  • Laptop, telefoon en thuiswerkmogelijkheden
  • Eindejaarsgratificatie, bijdrage sportabonnement, vergoeding woon-werkverkeer, thuiswerkvergoeding, fietsplan en NS Business Card

Wat doe je?

  • 15% Klantcontact
  • 60% Administratie verwerken
  • 10% Plan opstellen
  • 15% Overige werkzaamheden uitvoeren

Stel direct een vraag

Vacature

Als Financieel Medewerker Servicekosten bij Woonpartners speel je een belangrijke rol in het beheer van servicekosten binnen de vastgoedportefeuille. Je bent verantwoordelijk voor het nauwkeurig afrekenen en administreren van servicekosten voor de huurders. Dit bestaat uit het bepalen van voorschotten op basis van contractuele afspraken en het controleren van de werkelijke kosten tegenover deze voorschotten. Samen met je collega's zorg je ervoor dat alle financiële transacties en administratieve processen voldoen aan de interne richtlijnen en wettelijke voorschriften.

Als lid van het team Financiën werk je samen om ervoor te zorgen dat alle servicekosten op tijd en accuraat worden verwerkt. Je communiceert regelmatig met verschillende belanghebbenden, waaronder huurders, vastgoedbeheerders en interne afdelingen, om ervoor te zorgen dat vragen en kwesties met betrekking tot servicekosten snel worden opgelost. Je bent ook betrokken bij het opstellen van rapportages en analyses om inzicht te bieden in de kostenstructuur en om eventuele optimalisatiemogelijkheden te identificeren.

Als je het leuk vindt om uit te zoeken en bereid bent om collega's en externe partijen te raadplegen en als je het niet erg vindt om onder tijdsdruk te werken en verantwoordelijkheid te nemen voor een tijdige afrekening, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Financieel Medewerker Servicekosten

Op een leuke werkdag zoek je iets uit voor een complex, vind je een oplossing en administreer je dit correct. Je overlegt met een collega om het systeem te verbeteren en beantwoordt vragen van huurders over afrekeningen.

Op een minder leuke werkdag heb je te maken met een strakke deadline voor het afrekenen van servicekosten en moet je fouten in de administratie corrigeren. Daarnaast krijg je veel vragen van huurders, wat je werkdruk verhoogt en je planning verstoort.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Lunch
    • Vragen van huurders over servicekosten beantwoorden
    • Verslaglegging van klantcontacten en overleg met collega's
    • Lunch
    • Administratie verwerken
    • Overleg met collega's over verbeteringen in het systeem
    • Plan opstellen
    • Administratie verwerken
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Lunch
    • Roostervrije middag
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Administratie verwerken
    • Telefonisch en per e-mail klanten te woord staan
    • Intern overleg
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Lunch
    • Administratie verwerken
    • Overleg met andere afdelingen

Voorbeeld uit de praktijk

Er wordt een nieuwbouwcomplex opgeleverd en de Projectmanager vraagt aan jou wat de servicekosten voor de toekomstige huurders gaan worden. Wat doe je?

Het is belangrijk dat je zelfstandig aan de slag gaat om een bevredigend antwoord aan de Projectmanager te kunnen formuleren. Als je niet precies weet hoe je deze kosten berekent, ga je bijvoorbeeld op zoek naar een vergelijkbaar nieuwbouwproject dat eerder is opgeleverd. Vaak is daarvan al bekend wat de daadwerkelijke servicekosten zijn, zodat je op basis van die informatie een goede inschatting kunt maken. Als je er niet uit komt, dan vraag je of een collega je verder op weg kan helpen.

In deze functie is het belangrijk dat je eigenaarschap toont en zelf het initiatief neemt om aan de slag te gaan met een verzoek of vraag. Je hoeft niet meteen een antwoord klaar te hebben, maar het wordt gewaardeerd als je zelf zaken probeert uit te zoeken en om hulp vraagt wanneer dat nodig is.

Groeipad

Binnen deze rol is er geen vastomlijnd groeipad. Het groeipad is mede afhankelijk van de ontwikkelmogelijkheden van de medewerker en de eigen wensen hierin. Woonpartners biedt elke werknemer een ontwikkelingsbudget aan. In overleg met je leidinggevende wordt een eventuele vervolgstap besproken.

Financieel Medewerker Servicekosten

Werken bij Woonpartners

Woonpartners werkt samen met partners en bewoners aan betaalbare en duurzame woningen in hechte wijken. We verhuren ruim 7.500 woningen in Helmond en bieden huurders een thuis in hun eigen straat en buurt. Dit is meer dan alleen een huis. Deze opgave pakt Woonpartners op vanuit een zakelijk en sociaal oogpunt. Bij Woonpartners werken daarom professionals die op een betrouwbare, verrassende en verbindende manier hun bijdrage leveren. Geen dag is hetzelfde en er is alle ruimte voor creativiteit, samenwerken en eigen initiatief.

  • Kantoor in Helmond
  • 90 werknemers
  • 53% / 47%
  • Gemiddelde leeftijd 47 jaar
  • Informeel, representatief
  • Hybride werken

Collega's

Foto van medewerker Albert Noorlander
Foto van medewerker Dennis Verberne
Foto van medewerker Ursula Custers
Foto van medewerker Huub Niessen
Foto van medewerker Wendy van Frederici
Foto van medewerker Antoinette van den Boogaard
Foto van medewerker Rachid Amara

Albert Noorlander - Adviseur I&A

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Woonpartners wil nog meer inzetten op digitalisering. Dit doen we samen met partners en collega's om onze huurders nog beter en sneller van dienst te kunnen zijn. Hier wil ik graag vanuit mijn kennis en ervaring aan bijdragen om dit voor elkaar te krijgen.

Wat was je vorige baan?
ICT medewerker - Standvast Wonen.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten, lezen, met vrienden een terrasje pakken.

Dennis Verberne - Projectcoördinator Vastgoedbeheer

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bezig zijn met maatschappelijke doelen en de samenwerking tussen verschillende teams in een dynamische organisatie, daar krijg ik energie van!

Wat heb je gestudeerd?
Bouwtechnische Bedrijfskunde aan Avans Hogeschool.

Wat doe je in je vrije tijd?
Muziek, voetbal en een feestje met vrienden.

Ursula Custers - Medewerker Grootboek & Verslaglegging

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Vanuit mijn opleiding heb ik altijd affiniteit met vastgoed gehad. Na diverse functies in de commerciele sector wilde ik mij graag verdiepen in de maatschappelijke sector. Toen er een functie vrij kwam bij Woonpartners heb ik meteen gesolliciteerd en toen ging het heel snel! De beste beslissing ever...

Wat was je vorige baan?
Accountmanager VvE beheer.

Wat doe je in je vrije tijd?
Leuke activiteiten ondernemen met mijn gezin, vrienden & vriendinnen, lezen, wandelen en koken/bakken.

Huub Niessen - Buurtbeheerder

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor heb ik altijd werk gehad waarbij “de mens” centraal staat. De combinatie van sociaal beheer, het samenwerken met wijkbewoners en netwerkpartners maakte mij direct enthousiast om te solliciteren. Het feit dat ik veel “buiten” ben, vind ik fantastisch.

Wat was je vorige baan?
Pedagogisch Medewerker Thuislozenzorg.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik houd van wandelen, klussen en muziek luisteren.

Wendy van Frederici - Wijkadviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben in januari 2019 via een detacheringsopdracht bij Woonpartners binnen gekomen. Gedurende dat jaar heeft Woonpartners gevraagd of ik wilde blijven. Vanaf december 2019 ben ik in vaste dienst bij Woonpartners.

Wat was je vorige baan?
Adviseur woningcorporaties. Ik werd door woningcorporaties ingehuurd voor tijdelijke opdrachten.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik heb een passie voor turnen. Ik beoefen het zelf niet meer, maar ik sta 's nachts graag op om een WK te kijken.

Antoinette van den Boogaard - Woonmakelaar

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik werk al ruim 40 jaar bij dit bedrijf. Vooral het sociale, het omgaan met mensen, iets voor ze kunnen betekenen, trok me aan. Dit is nog steeds wat het werken bij Woonpartners voor mij zo leuk maakt!

Wat was je vorige baan?
Ik werk nog altijd bij mijn eerste werkgever.

Wat doe je in je vrije tijd?
Golfen, wandelen en gezellig met vrienden kletsen en borrelen

Rachid Amara - Klantadviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik kwam na een heftig auto-ongeluk, in het kader van een reïntegratieproject binnen bij Woonpartners. Ik kwam uit een commerciële functie, maar voel me hier helemaal op mijn plaats in mijn huidige dienstverlenende rol. Het is fijn om de bewoners een luisterend oor te kunnen bieden.

Wat was je vorige baan?
Commercieel medewerker buitendienst.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik houd van wandelen, voetbal kijken, stedentrips en netflix.

Sollicitatieproces

Reageer door de solliciteren via de sollicitatieknop
Eerste gesprek (woensdagochtend 14 augustus)
Tweede gesprek (maandagmiddag 19 augustus)
Je hebt de baan!

Interessante baan?

Terug naar boven